czwartek, 15 marca 2012

Sos bolognese do spaghetti

Ten sos to jeden z najpopularniejszych sosów kuchni świata przyrządzany na polskich stołach. Jest wiele jego wariantów i sposobów przygotowania, jednak mnie najbardziej smakuję wersja bez marchewki i selera, za to z cebulą, czosnkiem i bazylią. Sos jest lekko ostry i jednocześnie delikatnie słodki, mega pomidorowy i aromatyczny, po prostu...idealny.


Składniki:
500 g mięsa mielonego wołowego (opcjonalnie wieprzowo-wołowego)
400 g przecieru pomidorowego (najlepiej domowego) 
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 średnia cebula
3 duże ząbki czosnku
2 łyżeczki cukru
1/2 łyżki posiekanej bazylii
1/2 łyżki posiekanego tymianku
1/2 łyżki posiekanego oregano
1/4 łyżeczki chili
sól
świeżo zmielony czarny pieprz
oliwa z oliwek



Cebulkę siekamy w drobną kostkę. Wrzucamy na rozgrzaną oliwę, delikatnie solimy i dodajemy szczyptę cukru. Rumienimy. Do cebuli dodajemy mięso i podsmażamy cały czas mieszając. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, przecier oraz koncentrat. Gotujemy ok. 15 minut do zredukowania się płynu i zagęszczenia sosu. Doprawiamy solą, pieprzem oraz ziołami. Podajemy z ugotowanym al dente spaghetti i posypujemy parmezanem lub innym ulubionym twardym serem. Smacznego! 


5 komentarzy:

  1. Pycha! Bardzo apetyczny sos. Ja robię bardzo podobnie, lecz mimo wszystko dodaję malutką marcheweczkę :) Kiedyś robiłam bez niej i też był baardzo smaczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam spaghetti w każdej postaci:) Takie też często robię i jest po prostu pyszne, a Twoje wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzikowiec masz rację było pycha. Jednak wersja bez marchewki bardziej do mnie przemawia.
    Elexis ja również uwielbiam spaghetti pod każdą postacią. Dziękuję za miły komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. na ile porcji ten sos? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zależności od apetytu konsumujących sosu starczy na 2-3 porcje :) Składniki można dowolnie zwiększyć lub zmniejszyć.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...