środa, 4 lipca 2012

Obłędnie pyszna potrawka z cukinią, papryką i kurczakiem

Słodko-ostry smak potrawki, którą dziś zrobiłam to jedno z moich ulubionych połączeń smaków. Bardzo pożywna, a zarazem zaskakująco lekka. Fajnie sprawdzi się w połączeniu z ryżem lub makaronem. Uwielbiam takie letnie, szybkie i aromatyczne dania, które urzekają kolorami i dostarczają energii. 


Składniki:
1 mała cukinia
1 czerwona papryka
1 pojedyncza pierś z kurczaka (250 g)
250 g pieczarek
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1 puszka pomidorów (400 g)
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka sosu sojowego ciemnego
garść świeżej bazylii
gałązka świeżego tymianku
gałązka świeżego majeranku
1 łyżeczka cukru
świeżo zmielona sól morska
świeżo zmielony kolorowy pieprz
1/4 łyżeczki chili
1 łyżeczka słodkiej papryki


W garnku podgrzać oliwę z oliwek. Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i pokrojoną pierś z kurczaka. Podsmażyć. Do podsmażonych składników dodać pokrojone w plasterki pieczarki, pokrojoną w paski cukinię i paprykę. Pomidory w puszcze zmiksować z koncentratem, ziołami, cukrem, chili i słodką papryką. Doprawić solą i pieprzem i dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Sosem zalać warzywa z mięsem i gotować bez przykrycia, aż do zredukowania się płynu i zagęszczenia się sosu. Podawać z ryżem lub makaronem. Smacznego! 

27 komentarzy:

  1. ale apetycznie wygląda :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izaa zanim zdążył ugotować się ryż zjadłam chyba połowę ;)

      Usuń
  2. super :) dodałabym jeszcze ananasa jak w Uncle Ben's

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika też o tym pomyślałam ;) Ale akurat ananas wyszedł :)

      Usuń
  3. a ja bym właśnie ananasa nie dodawała ;) nie dlatego, że nie lubię ale wszystkie te pospolite sosy słodko-kwaśne mają ananas. Zawsze to coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mają pospolite sosy, bo ich nie jadam :) Myślę, że bez ananasa potrawka i tak jest odpowiednio słodka :)

      Usuń
  4. uwielbiam takie dodatki do ryżu:) twoja potrawa ma niebiański kolor:)
    pychota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antenka powiedziałabym raczej, że diabelski kolor ;) Tak wyglądała w rzeczywistości nigdy nie retuszuje zdjęć :)

      Usuń
  5. jadłam ostatnio coś bardzo podobnego, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis świetny! Przesadziłam z chili i pieprzem...Nie mam wyczucia chyba:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię podobny sos na bazie swoich pomidorów do słoików na zimę. do części nie dodaję bazylii bo za nią nie przepadam. Pycha pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedzonko wyszlo pyszne tylko tak jak ktoś prędzej powiedział następnym razem dodam ananasa...
    Można by do przepisu dodać ze opcjonalnie mozna dac ananasa.
    Ja wprawdzie nie miałam świeżych ziół i wszystkie dałam suszone ale danie wyszło rewelacyjnie. Bardzo pyszny przepis,dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam potrawkę, dodałam sporo chili, podałam z ryżem - wyszło przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam kiedy dodać sos sojowy??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos sojowy można dodać do pomidorów przed miksowaniem.

      Usuń
  11. Czy zamiast pomidorów z puszki, które trzeba zblendować nie łatwiej byłoby dodać passatę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można zastąpić passatą. Pomidory z puszki po zblendowaniu mają trochę inny smak niż gotowa passata, stąd one właśnie są w przepisie.

      Usuń
  12. Witam czy musi być świeży tymianek czy może być przyprawa tymianek ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Super leczo. Będzie często w moim menu😁😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za świetny przepis .😉

    OdpowiedzUsuń
  15. Potrawka rzeczywiście jest obłędnie pyszna , na stałe weszła do mojego obiadowego menu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, zapraszam po więcej inspiracji :)

      Usuń
  16. Bardzo smaczne,polecam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...