czwartek, 31 stycznia 2013

Ciastka czekoladowo-gryczane z sosem śliwkowym

To naprawdę fantastyczne połączenie! Kasza gryczana z czekoladą, kawą i śliwkami podkręcona pomarańczowym akcentem - idealna propozycja dla czekoladowych łasuchów. Ciasto przypomina brownie, ale akcent kawy i kaszy gryczanej jest mocno wyczuwalny. Lekko kwaskowaty sos śliwkowy świetnie komponuje się z goryczą czekolady. Prawdziwa rozkosz dla podniebienia ;) Koniecznie spróbujcie.


Składniki:
100 g kaszy gryczanej
140 g gorzkiej czekolady (70%)
1 łyżka kawy rozpuszczalnej espresso
75 g masła
1 łyżka ekstraktu z wanilii
2 jajka
100 g cukru
50 g mąki
szczypta soli
Sos śliwkowy
200 g śliwek (mogą być mrożone)
2 łyżki cukru
1/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
1/4 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki startej skórki z pomarańczy
Dodatkowo:
1 łyżeczka masła
1/2 łyżki bułki tartej 




Ciastko: Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu. Odcedzić i dodać cukier. Zmiksować na pure. Masło z czekoladą i kawą rozpuścić w rondelku i przestudzić.  Jajka ubić ze szczyptą soli i ekstraktem waniliowym na puszysto. Dodać przestudzoną czekoladę z masłem i kawą. Zmiksować na jednolitą masę. Dodać mąkę oraz kaszę. Ponownie zmiksować na gładkie ciasto. Kokilki wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Do foremek przełożyć ciasto i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 30 minut. 
Sos: Śliwki (jeśli były mrożone) rozmrozić. W rondelku zagotować cukier z sokiem pomarańczowym. Dodać śliwki i smażyć do czasu, aż śliwki zmiękną i utworzy się syrop. Zdjąć z ognia i dodać cynamon oraz startą skórkę z pomarańczy. Zmiksować na gładki sos. Upieczone ciastka wyciągnąć z foremek i polać sosem. Udekorować startą skórką z pomarańczy i cząstkami śliwek. Smacznego!

Przypominam o trwającym konkursie (KLIK)

 

12 komentarzy:

  1. czekolada i wiśnie i jestem w kulinarnym niebie! a zwłaszcza moje podniebienie :D
    kiedyś robiłam sernik gryczany i był bardzo smaczny :)) kasza gryczana się sprawdza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada i wiśnie z pewnością też byłyby fajnym połączeniem. W tym przepisie wykorzystałam jednak śliwki :)

      Usuń
  2. hmm..rewelka! A myślalaś, żeby kaszę zmielić na mąkę i upiec z niej babeczki? Myślę, że też mogłoby całkiem nieźle wyjść. pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że takie babeczki smakowałyby wybornie :) Chyba następnym razem pomyślę, nad wypiekiem ze zmieloną kaszą :)

      Usuń
  3. Piękne, na pewno świetnie smakuje - ustawiam w kolejce do wypróbowania :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. oczarowałaś mnie tym ciachem :) robiłam ciacho skąpane w śliwkach na górze i było idealne, więc i to jest do wypróbowania! Podoba mi się też dodatek kaszy gryszanej. Mannej używałam, gryczanej jeszcze nie, ale chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! muszą cudownie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają rewelacyjnie:) genialne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda świetnie - te śliwki kuszą ogromnie!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...