czwartek, 5 września 2013

Lasagne ze szpinakiem

Lasagne ze szpinakiem to jedno z moich ulubionych dań. Jest czasochłonna, więc jeśli ją robię, to od razu z podwójnej porcji. Najczęściej dodaję do niej boczek lub pierś z kurczaka, ale można zrezygnować z mięsnej wkładki i zrobić lasagne tylko ze szpinakiem. W każdej wersji smakować będzie wyśmienicie :)


Składniki:
24 płaty makaronu lasagne
200 pikantnego żółtego sera (np. cheddar)
50 g parmezanu (lub pecorino)
Beszamel:
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
400 ml mleka 3,2%
sól (do smaku)
biały pieprz (do smaku)
gałka muszkatołowa świeżo starta (do smaku)
Dodatkowo:
900 g szpinaku (może być mrożony)
200 g wędzonego boczku
1 cebula
3 ząbki czosnku
sól (do smaku) 
czarny pieprz świeżo zmielony (do smaku)
gałka muszkatołowa świeżo starta (do smaku)





Na patelni zarumienić pokrojony w kostkę boczek, dodać drobno posiekaną cebulę, rozmrożony szpinak, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Smażyć do odparowania wody. 
Beszamel: W rondelki rozpuścić masło, dodać mąkę i zrobić zasmażkę. Stopniowo dolewać mleko cały czas energicznie mieszając. Gotować, nie przerywając mieszania do czasu, aż sos zacznie gęstnieć. Zestawić z ognia i doprawić solą, białym pieprzem i gałką muszkatołową. 
Sery zetrzeć na tarce na dużych oczkach i wymieszać. 
Płaty lasagne wrzucać stopniowo do gotującej się wody na kilka sekund. Dno naczynia wysmarować cienką warstwą beszamelu. Ułożyć na nim płaty lasagne, posmarować cienką warstwą beszamelu i kolejno warstwami układać: szpinak, ser, płat lasagne, beszamel...aż do wyczerpania składników. Na wierzchu ułożyć płaty lasagne posmarowane beszamelem i posypane serem. Lasagne zapiekać w 190 stopniach przez ok. 30-35 minut do zarumienienia się wierzchu. Przed pokrojeniem odczekać chwilę, aby zapiekanka się "związała". Smacznego! 

Rady: Makaronu nie trzeba wcześniej obgotowywać, ja wrzucam go jednak na kilka sekund do gotującej się wody, dzięki temu skracam już czas zapiekania. 
Do lasagne można dodać dowolny, ulubiony ser. Fajnie sprawdzi się feta, gorgonzola czy mozzarella.

29 komentarzy:

  1. Moja pierwsza lasagne byłą właśnie ze szpinakiem. Zakochałam się w tym smaku i jeszcze niewątpliwie powtórzę to danie. U Ciebie prezentuje się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę spróbować w końcu tej bezmięsnej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takiej wersji jeszcze nie jadłam, a szpinak uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lasagne, uwielbiam szpinak i to danie to moje ukochane połączenie :-) Wygląda u Ciebie bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbował ktoś ze szpinakiem i miesem mielonym zamiast boczku ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że boczek można zastąpić np. piersią z kurczak lub całkowicie zrezygnować z dodatku mięsa, robię także z mięsem mielonym z sosem pomidorowym czyli lasagne bolognese. Jeśli chcesz możesz spróbować z mięsem mielonym i szpinakiem, myślę, że wyjdzie w porządku, choć sama takiej nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej Ola, super przepis - dziekuje!!! Wyprobowalam dzisiaj jako danie obiadowe;) wszystkim bardzo smakowalo. Musiam troszke zmodyfikowac przepis bo nie mialam wszystkich identycznych skladnikow, ale mimo wszystko wyszlo super smaczne! Zamiast boczku dodalam salami light z 2% tluszczu i szpinak mrozony ze smietanka 10% (tylko taki mialam w lodowce). Dzieki wielkie za pomysl strony i dan. Podziwiam Twoj wysilek i ogromna pasje do tego co robisz! Zdjecia sa absolutnie rewelacyjne, az sie chce gotowac razem z Toba! Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie!!! Ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. robię podobną, u mnie "włoszczyzna" średnio raz na tydzień :) nie wiem co jest pracochłonnego w lasagne... szczególnie takiej? ale zdjęcia piękne, blog też czytam z przyjemnością, doceniam wysiłek i uczucie jakie wkładasz w przygotowywanie jedzenia (i bloga); pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. mniaaaaaaaaam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio przekonałam się do szpinaku i dzisiaj postanowiłam użyć go do lasagne właśnie:D świetny i prosty przepis a lasagne wygląda świetnie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja ulubiona:-) dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis, gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ładnie i apetycznie wygląda,jutro kupię składniki i zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda pysznie, jutro wypróbuję Twój przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pysznie wygląda i pysznie smakuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam dziś na obiad wersję bezmięsną. REWELACJA !!! Użyłam 3 rożnych serów wymieszanych ze sobą ( wybór przypadkowy,akurat po kawałeczku miałam w lodówce): Cheddar,Edam,Pecorino.PYSZNOŚCI !!

    OdpowiedzUsuń
  18. A jakie są rozmiary blaszki? :>

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam dzisiaj na obiad, a nawet pokusiłam się na makaron własnej roboty i było pyszne!!! Polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. super pomysł z boczkiem! Do tej pory robiłam w wersji ze szpinakiem i pomidorami (jedna warstwa szpiank, druga pomidory etc), ale mój ukochany jest mięsożercą więc kręcił nosem. Z boczkiem wszyscy są szczęśliwi ;))

    OdpowiedzUsuń
  21. To jest moja ulubiona lasagne, Pani przepis jest genialny. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mniam patrząc na zdjęcia od razu ochota przychodzi na taką lazanię.

    kuchniavegetarianki

    OdpowiedzUsuń
  23. Wierzchnia warstwa, płatów mimo wstępnego podgotowania i posmarowania beszamelem podczas pieczenia robi się twarda i krucha. Czy tak powinno się dziać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy brzegach może się nieco spiekać natomiast środek powinien być miękki.

      Usuń
  24. A takiej ze szpinakiem jeszcze nie miałam okazji spróbować, ale na pewno jest pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Robię już piąty raz , przepysza dziękuję za super przepis

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...