niedziela, 20 października 2013

Pierogi ruskie

Pierogi ruskie to jedne z moich ulubionych. Kremowy, pikantny farsz z ziemniaków i sera z (obowiązkowo!) mocno zrumienioną cebulką, to danie proste i pyszne, a przy tym tanie. Ciasto na pierogi, jest miękkie i rozpływające się w ustach, razem z farszem stanowi doskonałą całość :)


Składniki:
500 g mąki
250 ml gorącej wody
1/2 łyżeczki soli
2 żółtka
1 1/2 łyżki stopionego masła
Nadzienie:
650 g ziemniaków (waga po obraniu)
250 g twarogu półtłustego
1 łyżka masła
1 duża cebula
sól (do smaku)
pieprz czarny (do smaku)
1 łyżka oleju
2 łyżki masła
szczypta cukru
Do podania:
3 cebule
1 łyżka oleju





Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić, dodać łyżkę masła i (jeszcze gorące) ugnieść dokładnie tłuczkiem na gładkie pure. Na maśle z olejem zarumienić pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Dodać szczyptę soli i cukru. Cebulę dodać do ziemniaków. Twaróg pokruszyć do ziemniaków i ponownie ugnieść tłuczkiem. Doprawić na ostro pieprzem i posolić do smaku.
Składniki ciasta na pierogi zagnieść ręcznie lub w robocie. Ciasto podzielić na porcje i każdą rozwałkować bardzo cienko. Za pomocą szklanki wykrawać koła. Nakładać po 2 łyżeczki farszu i zlepiać brzegi. Pierogi gotować w osolonej wodzie z dodatkiem oleju do wypłynięcia i dodatkowo 3-4 minuty. 
Na patelni, na oleju zeszklić drobno posiekane cebule. Pierogi podawać gorące okraszone zarumienioną cebulą.

Rady: Farsz do ruskich pierogów powinien być pikantny, dlatego pieprzu powinno być sporo (u mnie ok. 1 łyżeczki).
Aby farsz miał bardziej delikatną konsystencję ziemniaki można dodatkowo zmielić w maszynce. 
Pierogi można okrasić także boczkiem podsmażonym na patelni lub polać roztopionym masłem.

15 komentarzy:

  1. Czesc. Uwielbiam ruskie pierogi (ktore sa zreszta czysto polskie...) ale nie znosza lepienia pierogow (ktore mi sie za to zreszta mszcza : zawsze wychodza mi "klapciaste"). Szukam wiec od dawna jakiegos pomyslu w czym podac ten cudowny farsz, bez tego beznadziejnego (dla mnie oczywiscie) lepienia... Any idea ? :)

    Pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj usmażyć naleśniki i nadziać je właśnie takim farszem, zapewniam, że wyjdzie pysznie. Możesz też zrobić krokiety z ruskim farszem, albo na szybko kotlety z tego farszu, tradycyjnie smażone na patelni :) Życzę udanych kulinarnych eksperymentów ;)

      Usuń
    2. kiedyś widziałam przepis na "makaron po rusku", czyli farsz z makaronem :D

      Usuń
    3. Super pomysl zeby przerobic farsz na kotlety ! Dorzuce jedno jajko, zeby sie to wszystko trzymalo ! Dam znac jak poszlo :)

      Usuń
    4. nalesniki z farszem - znane rowniez jako nalesniki po ukrainsku
      czesto podane z sosem pieczarkowym
      polecam! :)

      Usuń
  2. Uwielbiam te pierogi. Klasyka :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ruskie może niekoniecznie, ale pierogi uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ruskie!! Moje wychodzą jakieś takie chude, ale dojdę kiedyś do perfekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. podać z cebulką i gęstą śmietaną! :) Super przepisy

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, to rozumiem, nie jakieś cuda wianki, wymyślanki - ale klasyczne i PYSZNE pierogi ruskie, tego mi było trzeba:). Kocham te pierogi nie tylko za niebywały smak, ale też za to, że uparcie kojarzą mi się z dzieciństwem i piątkiem u mojej ukochanej babci - to było wielkie święto rodziny i smaku. Do dziś uwielbiam te ruskie cudeńka - coś czuję, że w ten piątek odkopie swoją stolnicę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie robię pierogi i co jakiś czas zaglądam.Wyszły pierwsze super :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...