wtorek, 22 października 2013

Szarlotka na kruchym cieście

Czy jest coś pyszniejszego od kawałka ciepłej, domowej szarlotki? Jest! Dwa kawałki ciepłej, domowej szarlotki! :) Pyszne chrupiące ciasto i rozpływające się w ustach jabłka z aromatycznym cynamonem. W takim towarzystwie popołudniowa kawa staje się podwójną przyjemnością... 

 
Składniki:
Ciasto:
450 g mąki tortowej
250 g zimnego masła
150 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 żółtka
szczypta soli
Nadzienie:
1 1/2 kg kwaśnych jabłek (np. szara reneta)
3 łyżki cukru
2 łyżeczki domowego cukru waniliowego
2 łyżeczki cynamonu 



 
Składniki ciasta zagnieść ręcznie lub w robocie. Podzielić na dwie części. Jedną część ciasta schować do lodówki. Drugą zetrzeć na tarce na dużych oczkach do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką (lub wyłożonej papierem do pieczenia). Startym ciastem dokładnie wykleić spód. Ciasto nakłuć kilkukrotnie widelcem i podpiec przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 
Jabłka obrać, pozbawić gniazd nasiennych, pokroić w kostkę, przełożyć na patelnię, dodać cukier i cynamon. Przesmażyć chwilę delikatnie mieszając, tak aby jabłka się nie rozpadły. Jabłka przełożyć na podpieczony spód i delikatnie docisnąć. Na tarce (na grubych oczkach) zetrzeć na jabłka schłodzoną część ciasta. Piec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez ok. 45-50 minut. Po upieczeniu ciasto posypać cukrem pudrem. Smacznego!

51 komentarzy:

  1. Dziękuję za ten przepis, z przyjemnością go wypróbuję w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda Twoja szarlotka, z pewnością też wspaniale smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię jesienne szarlotki , cienko ciasta i grubo jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojj takiej szarlotce ciężko by się było oprzeć. Nawet po dwóch kawałkach :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! Uwielbiam zapach szarlotki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna zachęta do wypieku :) rozbawiło mnie to, ale masz rację! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. o rany jakie pyszności:) bosko wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. klasyczne - pyszne :)
    wiem, że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby się nam wszystkim znależć:)
    U mnie jest mix kuchni,moody, kosmetyków itp. jeśli masz ochote sprawdzić to zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam szarlotkę, a cynamon leżący obok niej dodaje tylko nietuzinkowego uroku :) Chyba dzisiaj przypomnę sobie ten smak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja szarlotka juz pachnie :D !! dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. szarlotka rewelacyjna.... szybko i smacznie polecam .... z innych przepisów też na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  12. Już kilka razy skorzystałam z Twoich przepisów-rewelacja. a szarlotka przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  13. Na jaki rozmiar blaszki przepis?

    OdpowiedzUsuń
  14. jest naprawdę bardzo pyszna :) kilkakrotnie ją piekłam i wszyscy byli zadowoleni. W przepisie zmieniłam tylko ilość masła, tzn. dałam pół kostki i dodałam ok pół szklanki oleju rzepakowego - ciasto dobrze i szybko się zagniotło. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne! Dziękuję! Szarlotka zjedzona w jedno popołudnie. Dzieciaki były zachwycone!

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja właśnie się piecze :) wygląda apetycznie, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. skorzystałem z przepisu placuszek bardzo dobry !! ze względu na to że nie ma w chwili obecnej na rynku dobrych świeżych jabłek pozwoliłem sobie dodać gotowe ze słoika jabłka prażone z firmy pińczów ale powiem że smak zachecający

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakiej wielkosci formy trzeba uzyc na ta ilosc ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna! Jedzmy szarlotkę na złość Putinowi! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Szarlotka to zdecydowanie moje ulubione ciasto! I jak ja Ci takich pięknych zdjęć zazdroszczę:( Jeszcze z 10 lat blogowania i moje też będą takie piękne:) Polecam też moją wersję dietetyczną szarlotki: http://slodziutkamama.blogspot.com/2014/08/dietetyczna-szarlotka-bez-maki-zotka.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Te jablka trzeba przesmazyc na jakims oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, żaden tłuszcz nie jest potrzebny, jabłka należy chwilę przesmażyć na suchej patelni - powinny poddusić się w soku, który puszczą.

      Usuń
  22. wlasnie sie biore za pieczenie , zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  23. przepyszna szrlotka:-)-JEST TO MOJ ULUBIONY PRZEPIS

    OdpowiedzUsuń
  24. Jutro znów zrobię szarlotkę jest PYCHOTKA. Mus robię po swojemu lubię lekko kwaskowaty - zaostrza smaczek.
    Robi się szybko i zawsze wychodzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. ja użyłem podwójnej ilości składników. jabłka Jonagold (twarde soczyste słodkawe) . pierwszą warstwę piekłem w 170 stopni przez 18 minut z termoobiegiem. drugą część ciasta najlepiej przed włożeniem do lodówki podzielić na mniejsze części bo jak są zimne to lepiej sie je tarkuje . teraz włożyłem do piekarnika na 160 stopni z termoobiegiem i za godzine zdam relacje:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Upiekłam jabłecznik. Jest to mój ulubiony idealnie kruche ciasto rozpływa sie w ustach

    OdpowiedzUsuń
  27. Ta szarlotka jest najlepsza na świecie! Przepis już przekazałam siostrze i teściowej :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piekłam szarlotkę według tej receptury dzisiaj jak i tydzień temu ;) Ciasto jest fantastyczne, pięknie pachnące cynamonem, a przepis nie jest ani skomplikowany, ani drogi. Bardzo dziękuję za zamieszczenie go:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zawsze, gdy piekę szarlotkę kieruję się według tego przepisu. Wychodzi świetnie. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie upiekłam z szarą renetą - pyszna, wspaniała, najlepsza jaką jadłam. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  31. To mój ulubiony przepis. Te kruche ciasto jest tak cudowne, że używam go też do ciast z innych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  32. Szarlotka przepyszna oczywiście przepis zapisany. Piekłam już parę razy i za każdym razem jestem pod wrażeniem. Jest idealna i bardzo szybko się ją robi. Pozdrawiam autorkę przepisu😊

    OdpowiedzUsuń
  33. Lepszego przepisu i szarlotki nie widzialam. Zjedliśmy na ciepło z gałka lodów waniliowych. Gratulacje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało ;) Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  34. Wspanialy przepis. W koncu odkrylam swój ulubiony smak szarlotki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że miałam w tym swój udział :)

      Usuń
  35. O takie ciastko to ja rozumiem. Szarlotka idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ulubiona szarlotka calej mojej rodzinki. Nie zamienie tego przepisu na zaden inny.Szybka ,prosta i bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wlasnie robie nasza ulubiona szarlotke tym razem na prosbe Meza... Mniam bedzie do kawki...

    OdpowiedzUsuń
  38. Ola 3 mies. robilam babke marmurkowa dzien w dzien pozniej plesniaka a teraz wracam do naszej ulubionej szarlotki, wlasnie sie piecze a jaki zapach sie unosi w mieszkaniu mniam. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...