poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Babka czekoladowa

Pyszna, mocno czekoladowa babka. Idealna na świąteczny stół. Przygotowuje się ją szybko i szybko znika ze stołu. Nie za słodka - idealna dla amatorów czekoladowych smaków. Może skusicie się na taki wypiek na Wielkanoc? Polecam :)



Składniki:
Babka:
1 1/3 szklanki* mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/2 łyżki gorzkiego kakao
1/2 łyżeczki sody
3 duże jajka
170 g cukru 
2 łyżeczki cukru waniliowego
90 g gorzkiej (60%) czekolady
150 g stopionego masła 
Polewa: 
50 g gorzkiej czekolady
50 g mlecznej czekolady
2 łyżki mleka 
1 łyżka masła
Dodatkowo:
50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej 

*szklanka 250 ml
 

 


Babka: Mąkę, proszek, sodę i kakao przesiać i wymieszać. Masło roztopić i przestudzić. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i wystudzić. Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodać płynną wystudzoną czekoladę i zmiksować. Do masy dodawać naprzemiennie mąkę z dodatkami i stopione masło, cały czas miksując. Formę do babki (z kominkiem) wysmarować masłem, ciasto przelać do formy i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec 35-40 minut, do suchego patyczka. 
Polewa: Czekolady, mleko i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Polewą polać ciepłą babkę. Posypać kandyzowaną skórką pomarańczową. Smacznego!

Rady: Należy uważać, aby w trakcie pieczenia nie wysuszyć babki. Najlepiej po 30-35 minutach sprawdzić patyczkiem czy jest już gotowa.

Wielkanocne Smaki - edycja IV

10 komentarzy:

  1. Cudownie wyglądają twoje baby,mam ochotę na obie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na puszystą i wilgotną. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie wydaje się zbyt słodkie i wole kakao w środku na około złocisty biszkopt. Ale pewnie bym spróbowała, choć ja mam smaka na oponki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta babka właśnie jest jedną z mniej słodkich, a to za sprawą gorzkiej czekolady i kakao. Te dodatki sprawiają, że babka jest jedynie lekko słodka z wyczuwalną goryczką czekolady.

      Usuń
  4. Wypróbuję w sobotę, bardzo mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przejrzałam cały blog -zakochałam się w Twoich przepisach i zdjęciach -cudowności, dodałam do obserwowanych i dziękuję za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...