poniedziałek, 16 stycznia 2017

Risotto z krewetkami i groszkiem

Risotto to jedno z tych dań, które za każdym razem smakuje wyśmienicie, bez względu na to, po jakie dodatki sięgniemy. Dziś propozycja na risotto z krewetkami i zielonym groszkiem. Pyszne, sycące danie które powstało na specjalne zamówienie mojego 11 letniego syna - miłośnika owoców morza. Wyszło pysznie i zapewniam Was, że jeśli raz spróbujecie tego dania, z pewnością nie raz do niego wrócicie. 


Składniki:
300 g ryżu do risotto (arborio)
1 1/2 litra gorącego bulionu warzywnego
1 łyżka oliwy z oliwek
3 łyżki masła
1 średnia cebula
20 oczyszczonych krewetek (użyłam mrożonych)
1 szklanka zielonego groszku (użyłam mrożonego)
3 łyżki startego parmezanu
1-2 ząbki czosnku
sól (opcjonalnie)
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)
2 łyżki masła
1 łyżka soku z cytryny
3 łyżki posiekanej natki pietruszki 



Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oliwy z 2 łyżkami masła. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i smażyć do zeszklenia. Dodać ryż i smażyć mieszając, do czasu, aż ryż pokryje się masłem z oliwą i zrobi się lekko przeźroczysty. Do ryżu wlewać po chochelce gorącego buliony. Kiedy ryż wchłonie płyn, dodać kolejną porcję buliony. Postępować tak do czasu, aż ryż wchłonie bulion i stanie się miękki. Przed końcem gotowania dodać zamrożony groszek i wymieszać. 
Na drugiej patelni rozpuścić 2 łyżki masła. Rozmrożone krewetki, osuszyć i smażyć na rozgrzanym maśle z każdej strony po ok. 2 minuty. Posypać solą, pieprzem i skropić sokiem z cytryny. Do risotto dodać krewetki, łyżkę masła i starty ser. Doprawić do smaku pieprzem i (ewentualnie) solą. Posypać natką pietruszki. Podawać od razu po przygotowaniu. Smacznego! 

3 komentarze:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...