poniedziałek, 10 lipca 2017

Sypane z truskawkami

Zapewne większość z Was zna przepis na sypaną szarlotkę. Taką wersję tego ciasta robię od lat (przepis TUTAJ), ale w sezonie letnim, warto wykorzystać te owoce, których mamy pod dostatkiem. Ważne, by były soczyste, dzięki czemu sok odpowiednio nawilży suche składniki, a ciasto zyska odpowiednią konsystencję. Lubię to ciasto zarówno za smak, jak i to, że nie wymaga ono wielkiego nakładu pracy, a składniki z reguły zawsze mam pod ręką. Tegoroczny sezon truskawkowy niestety chyli się ku końcowi, dlatego też, koniecznie spieszcie się z upieczeniem tego pysznego ciacha :) 


Składniki (na tortownicę 20-24 cm):
1 szklanka* mąki
1 szklanka kaszy manny 
1 niepełna szklanka cukru
4 łyżki wiórek kokosowych 
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
700 g truskawek 
100 g zimnego masła

*szklanka o pojemności 250 ml




W misce wymieszać mąkę z proszkiem, kaszą, wiórkami kokosowymi i cukrem. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i lekko natłuścić masłem. Wysypać 1/3 suchych składników. Na składniki ułożyć (ciasno) pokrojone na połówki truskawki. Lekko je docisnąć i przysypać 1/2 pozostałej części suchych składników. Ponownie ułożyć pokrojone truskawki i przysypać je pozostałą częścią sypkich składników. Na wierzch zetrzeć na tarce mocno schłodzone masło. Ciasto piec przez ok. 50-55 minut, w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (grzałka góra-dół). Przed rozkrojeniem całkowicie wystudzić. Smacznego! 


7 komentarzy:

  1. Też mam przepis na to ciasto robiłam jakiś czas temu z jabłkami http://moje-wyroby.blog.pl/pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jabłkami robię bardzo często z truskawkami od kilku lat <3 W każdym wydaniu smakuje pysznie :)

      Usuń
  2. Jaką mąkę można zastosować oprócz pszennej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że fajnie będzie smakować na mące orkiszowej lub pełnoziarnistej. Albo pszennej z dodatkiem którejś z tych mąk ;)

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za radę, będę eksperymentować. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam sypane z truskawkami...
    Zobaczymy, wygląda i pachnie apetycznie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...